Khamis, 2 April 2009

Usrah Gabungan III

Bersyukur ke hadrat ilahi, dengan bantuan dan rahmatnya kali ini sekali lagi BADAR telah berjaya menganjurkan program Usrah Gabungan ke-3 dengan jayanya pada tanggal 20 Februari 2009 (26 Safar 1430 H) yang lalu di Surau Fakultas Kedokteran Gigi, Universitas Sumatera Utara dari pukul 4.30 petang hingga selepas solat Maghrib.

Program ini telah dianjurkan oleh Biro IGG yang terletak dibawah BADAR PKPMI-CM. Tujuan diadakan program ini adalah untuk merapatkan ukhwah dan mengasah kemahiran dalam menyelesaikan masalah semasa dikalangan ahli-ahli usrah agar dapat menjadi seorang yang kreatif dalam menyelesaikan masalah seharian dan masalah semasa. Kali ini BADAR PKPMI-CM mengupas isu menarik berkaitan hubungan antara sesama muslim dan sesama umat manusia dibawah tajuk Persahabatan dalam Islam.

Terdapat pelbagai input dan aktiviti-aktiviti yang menarik telah disajikan kepada para peserta melalui program ini antaranya Latihan Dalam Kumpulan, sesi soal jawab, perbahasan masalah dan penanganan masalah, dan sebagainya.

Sepanjang program ini berlangsung, didapati program ini telah mendapat sambutan dan penyertaan yang "panas" dikalangan peserta program terutamanya pada sesi perbentangan hasil perbincangan dalam kumpulan.

Kami (BADAR PKPMI-CM) mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan tahniah kepada semua peserta kerana telah menjayakan program ini dengan penuh kesungguhan dan ketekunan. Kami berharap, agar pengetahuan yang telah anda perolehi melalui program ini dimanfaatkan sepenuhnya agar kita sentiasa berada diatas landasan yang benar dan diredhai Allah.

Salam ukhwah dari kami, BADAR PKPMI-CM.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...